Måste få skriva av mig om allt och inget!

Läs inte detta om ni inte orkar, skriver mest för min egen skull..
Jag blir så grymt trött på folk som röker och dricker. Eller nej, jag tycker synd om människorna. Mina vänner eller jag själv värken dricker eller röker. Folk gör saker dom ångrar för hela sitt liv. Dom flesta som dricker eller röker han nog rätt dåligt självförtroende, föjler med i "grupptryck" (haha). Och sen kan folk sitta och skryta om att dom t.ex röka. Enligt mig är det precis som och sitta och säga "Hej, jag är feg och gör som alla andra" Alkohol är idiotiskt och det är någott jag skåt för. Egentligen borde inte jag lägga mig i eftersom jag själv inte har något problem med detta men jag kan bara inte låta bli. Det är för idiotiskt. Speciellt när man är i våran ålder. Det jag föröker säga med detta är att jag blir så jävla arg på alla krav och komplex. Usch! Man ska vara på ett sett anars är man ful och äklig. Medans man kanske är stark och cool och vågar vara sig själv. Jag får säga att jag själv inte har världens bästa självförtroende. Det har jag inte. Jag tänker ofta på vad folk tänker och tycker om mig. Vågar inte riktigt bjuda på mig själv på bästa sett med alla personer. Vissa personer som jag har mer respekt för, gud var töntligt det låter men tyvärr är det sant. Alla är egentligen lika mycket världa så varför ska man då gå runt och känna att man inte kan bjuda på dig själv för att man har en grym respekt för dessa männsikor, pinsamt! Runt jul bestämmde jag mig för att jag skulle "ta tag" i detta. Jag tror faktiskt jag har fått lite bättre självförtronde. Men tänk om jag hade haft vänner som drack. Där hada jag kommit med mitt ganska dåliga självförtronde (i vissa stunder) och hade inte jag då följt med grupptrycket och börjat dricka? Jo, kanske.. Nu är det ju så att jag har tur att jag har dom bästa vännerna som tycker typ samma sak om alkohol och sånt som jag. Jag är så grymt trött på att gå runt och känna mig mindre än andra och jag vet att jag är inte ensam! Önska bara alla kunde känna som jag och orka ta tag i sitt självförtroende och stärka det. Baby, I was born this way! Puss

Kommentarer
Postat av: michelle

Håller med dig ! Dock tror jag att du har en låg självkänsla, inte självförtroende.. När man har dålig självkänsla bryr man sig väldigt mycket om vad andra tycker och tänker om dig och det du gör. När du har dåligt självförtroende tror du inte att du kan göra saker och tycker att du är dålig osv.. :) Kommer lägga in ett inlägg om just sjävkänsla snart som du kan lösa.. :)



Svar: Tack detsamma :)

2011-03-14 @ 21:41:02
URL: http://michellehh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0